Dar kartą apie homeopatiją

HOMEOPATIJA

 

PIKANTIŠKASIS  AISBERGAS –

H O M E O P A T I J A

 

ARBA KAS NUSLEPIAMA HOMEOPATIJOJE IR

KITOSE ALTERNATYVIOSIOS     MEDICINOS ŠAKOSE ( kodėl tai nepriimtina krikščionims)

                                                         “Homeopatija -tai vaistas, pagamintas iš balandžio sparnų šešėlio”(A. Linkolnas)

 Homeopatijos šalininkai, netgi specialistai po ilgų ginčų pasako: “mes nežinome  k a i p, bet  veikia..

Deja, nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės, juolabiau –neapsaugo nuo akivaizdžių  pasėkmių

  Homeopatinių vaistų gamyboje naudojamas skiedimo koficientas yra anapus suvokimo ribų –kuo daugiau skiedžiama, tuo stipresnis poveikis, ir nors nelieka nei vienos augalo molekulės, bet vaistas veikia.

(iliustracija iš L. Bandzaitytės studijos, žr.gale)

Nutylima

Apie “baltąją magiją” (iš tiesų magija yra viena, ji nebūna nei juodoji, nei baltoji, kaip ir demonai nebūna “juodi” arba “balti”, dvasioms negali būti taikomi mūsų įsivaizduojami matai ir spalvos). Šis maginis principas įvardijamas kaip “augalo informacija” tokio laipsnio kratomame skiedinyje, kur nebėra medžiagos molekulių.

 

Šiuolaikinė homeopatija bando pritaikyti „mokslinius“ argumentus, pateikdami vandens atminties idėją. Deja, fizikos laboratorijose tai paneigiama:

„Vandens molekulės klasteriuose susietos gana silpnai ir kambario temperatūroje (net ir šaldytuve!) klasteriai pastoviai yra ardomi – taigi homeopatinis preparatas praranda “atmintį” tai per sekundės dalis.

Apie “vandens atminties” perdavimą preparatams patekus į organizmą, bei jos perduotos informacijos interpretaciją – jokių duomenų nepateikiama“  (L. Bandzaitytės studija)

Šioje studijoje apsvarstoma ir tai, kaip „ homeopatinių vaistų pagalba yra suaktyvinama organizmo imuninė sistema, veikiant ją mažomis aktyvių medžiagų dozėmis, siekiant sukelti panašius simptomus, kaip gydomos ligos. Taip imuninė sistema yra stimuliuojama pradėti gydymo procesą“, ir L. Bandzaityte atsako klausimu, „kodėl imuninei sistemai lengviau atpažinti ir interpretuoti informaciją, kuria neša homeopatinių preparatų molekulės, o ne tiesioginius ligos sukėlėjus?“

Taigi, homeopatija fizikos mokslo šviesoje yra visiška mistika (Berlyno Techniko Universiteto Fizikos katedros vedėjas Martinas Lambeckas kalba apie alternatyviosios medicinos mokslo nepagristuma; Lenkijos mokslininkai teigia,jog “homeopatijoje ignoruojami visi trys termodinamikos dėsniai, taip pat kiti fizikos ir chemijos dėsniai”

2008m. 04 02 Lenkijos Aukščiausiosios gydytojų tarybos paskelbtas pranešimas perspėja apie homeopatijos nemoskliškumą ir iš to kylančius pavojus.

Homeopatija nėra gydymas žolelėmis mažomis dozėmis, tai gydymas augalo, mineralo ar gyvūno simboline -kodine informacija (nebelieka medžiagos nei molekulės, tik faktas, kad ji buvo, tačiau veikia) -šis metodas giminingas šamanų bei Voodu kulto gydymui. Kitaip sakant, homeopatija- gydymas

buvusio, bet nelikusio augalo atmintimi (mistinis principas)

Medicinos mokslų daktarė Emilija Vlčkova, taikiusi homeopatiją savo praktikoje, parašė liudijimą, kuriame teigia, jog kuo labiau gilinosi į homeopatiją, tuo aiškiau atpažino joje magijos ir okultizmo metodus. Ji taip pat išardė aparatą EAV, kuriuo dalis homeopatų parenka vaistą, ir pamatė, kad jis veikia svyruoklės principu- duoda tasakymus”taip” arba “ne”

 

Pasak kun. C. Pilaro,Vienos universitete  apsigynusio daktaro disertaciją apie homeopatiją, 90 proc. Homeopatų –ezoterikai,daugelis jų naudojasi švytuokle. Homeipatijos centrai Vokietijoje ir Prancūzijoje nuolatos ieško mediumų, kurie galėtų padėti  naujų vaistų ieškojime.

 

Homeopatijos principas “similia similibus curentur”

(panašus gydomas panašiu)Lenkijos  gydytojų vertinamas, kaip ne mokslinis, o maginis (simpatinė magija, plačiai, praktikuota pirmykščių žmonių tradicijoje (J. G Frazer, L.Levy-Bruhl)

 

Medicinos mokslų daktaro Erdeliovejaus studijoje “Alternatyvioji medicina Biblijos šviesoje” alternatyvioji medicina, kuriai priklauso ir homeopatija, lygina su magija ir okultizmu.

Todėl homeopatijoje toks svarbus kūniškas, dvasinis ir sielos lygmuo, bei nežinia kur vedanti holostinė “vienovė”.

Homeopatijos tėvas S. Hahnemano sako, jog

“Homeopatija yra vienintelis tikras vaistas, ir juo galima gydyti betkokią ligą kūno, proto, jausmų ir sielos”. Faktas tai, jog šis gydymo būdas yra virš žmogaus suvokimo ribų, t.y. turi ryšį su daugžinančių dvasių (demonų) pasauliu.

Daktaras Clemens Pilar COp homeopatiją laiko “uždara tikėjimo sistema”.

Kaip žinome iš istorijos, S. Hahnemanas ne tik  buvo priešingas Krikščionybei, bet ir Homeopatijos principo žinią gavo spiritistinio seanso metu, tik vėliau ilgus metus bandė ir tyrinėjo, viską kruopščiai patikrindamas praktikoje.

      Įdomus, daug pasakantis ištiriant dvasias atvejis -,  kunigui šventinant  Alternatyviosios medicinos kliniką, visi ten buvę homeopatiniai vaistai nustojo galios-teko juos išmesti…

Žymusis dr. Compton Benettas teigė, jog “ne veltui homeopatinis metodas laikomas paslaptyje <..> nes homeopatinis gydymas, jei tinkamai parinktas, veikia kaip magija

Krikščionis dėl alternatyviosios medicinos ir homeopatijos, kaip nepriimtinos “New Age” okultinės metodikos, perspėja Katalikų Bažnyčios Vatikano Dokumentas, nagrinėjantis panteistinę “New Age” filosofiją ( “Jėzus Kristus- gyvojo vandens nešėjas”/ “New Age” krikščioniškasis apmąstymas)).

Biblijoje (Įst. 18, 10-14) skaitome griežtą Dievo Žodį dėl magijos prakikavimo:

“Tenebūna rasta tarp jūsų nė vieno, kuris <..>

užsiima burimu, arba yra žynys, ar burtininkas, ar raganius, ar kerėtojas, arba tariasi su vaiduokliais bei dvasiomis, arba teirajuasi mirusiųjų. Juk kas tik tokius dalykus daro, tas pasibjaurėtinas Viešpačiui. Už tokius darbus Viešpats pašalina tautas tau iš kelio”

1 Kor 10, 20-21: “Jūs negalite gerti Viešpaties taurės

Ir demonų taurės. Negalite būti Viešpaties vaišių dalyviai ir demonų vaišių dalyviai”

PASĖKMĖS

Sakoma, “medį pažinsite iš vaisių”. Jei homeopatija būtų iš Dievo, nebūtų neigiamo poveikio dvasiai, nes Dievas yra Meilė.

 

Lenkijos Egzorcistų asociacija pagal sudarytą grėsmių skalę homeopatiją priskirią pirmos vietos svarbumo grėsmei, greta okultizmo

 

Homeopatijos populiarumą  lemia tai, jog ji “neturi šalutinio poveikio” tačiau tai netiesa. Ypač žymus šalutinis poveikis patiriamas dvasiniame ir psichiniame lygmenyse

 

Medicinos mokslų daktarė Emilija Vlčkova, gydžiusi homeopatiniais vaistais ne tik pacientus, bet ir savo vaikus, liudija, jog po šių vaistų vartojimo vaikai turėjo dvasinių problemų. Devynmetė duktė prieš miegą keliskart matė demoną, kuris liepė jam pasakyti “taip”, šie regėjimai dingo, kai buvo melstasi dėl išlaisvinimo iš homeopatijos dvasios. Kita dukra pradėjo prastai miegoti, trimetis sūnus tapo nepaprastai agresyvus, poišlaisvinimo  maldos agresija dingo.

 

James Manjackal MSFS  teigia pastebintis blogas pasėkmes krikščionims, naudojantiems homeopatius preparatus. “Daugelis jų turi problemų dvasiniame ir maldos gyvenime-trūksta koncentracijos, neramumas, skausmai kūne maldos metu”..

Homeopatija- populiarus ir pavojingas, – pikantiškas ir paslaptingas aisbergas, jo maginis veikimas kruopščiai slepiamas po psiaudomokslo uždanga; šis gydymas  padeda kūnui dvasios griovimo sąskaita. Esame ne tik laisvi, bet ir atsakingi prieš Dievą, kitus ir save pačius, pasirinkdami gydymosi būdus

Šaltiniai:

  1. BIBLIJA (Įstatymo kn., Izaijo kn. Pauliaus laiškai)
  2. L. Bandzaitytė. VU, Biofizikos Magistro Studija:  Homeopatija: mitas ar tikrovė.
  3. Popiežiškoji kultūros taryba, popiežiškoji tarpreliginio dialogo taryba:“Jėzus Kristus-gyvojo vandens nešėjas“/ „New Age“ krikščioniškasis apmąstymas
  4. Kun. Hab.dr. A. Posakis. Homeopatija- įsitraukimas į magiją
  5. Medjugorės balsas.  2010 rugsėjo nr. Liudijimas „Po maldos mano akys tarsi atsivėrė“ (Medicinos mokslų daktarė E. Vlčkova)

 

  1. Jack Manjackal MSFS. What is wrong with HOMEOPATHY?

 

  1. P. dr. Clemens Pilar COp. Krytyczne spojrzenie. Haslo: Homeopatia.

 

 

Medicinos Mokslų daktarė  Emilija Vlčkova 

Liudijimas apie homeopatijos pasekmes
 

Ji raso: “esu gydytoja, keturiu vaiku motina…” noredama suvokt homeopatiniu vaistu poveiki, baige specialius kursus. Gavo Austrijos homeopatijos mokyklu sertifikata. Taip pat ji gilinosi i indiskaja homeopatija ir lanke “BIHOST” kursus. Po pirmu h-jos kursu pradejo bandyti vaistus ant savo vaiku-jie veike. Dukra pasveiko nuo bronchito ir kitu ligu.. Kiekvienas sekmingas pagijimas jai nesdavo susizavejima homeopatija ir vis gilesni gilinimasi i ja. Nusipirko diagnostini aparata pagal EAV metoda ir PSION aparata., kurio deka galejo parinkti homeopatijos aparata kiekvienam pacientui. Ji raso: “po 5 metu ivairiu kursu lankymu suzinojau, kad homeopatija yra informacinis gydymas. destytojai aiskino kad homeopatijoje veikia NE CHEMINIAI ELEMENTAI, o informacija. Kai sakydavau kad nesuprantu ka tai reiskia, mane isjuokdavo ir klausdavo ar mokykloje neismokau, ka reiskia kibernetika<…> As ir toliau sekmingai naudojau savo aparata, o baigusi kursus parodziau ji savo broliui inzinieriui ir medicininiu prietaisu specialistui. Isardes ta aparata jis pamate, kad jo viduje nera nieko isskyrus kazka panasaus i uzrasu knygele, jis pasake, jog esu naivi, jei tikiu tokiom nesamonem. Mano sazine vis netiljo “negydyk” “. Toliau ji raso: “Nesupratau, kame reikalas , man buvo neramu, nesuvokiau, kad sio diskomforto priezastis yra homeopatija. Gydziau vaikus h-niais vaistais, maciau, kad jie veikia, bet nesuvokiau kaip. Ieskojau atsakymo”. Kuri laika atsakymo ieskojo kaip krikscione maldoje. Ir per laika taip jai atsivere akys: ji raso: “<..>prisiminiau savo aparatus. Juose nieko nera, bet jie veikia , galbut tai baltoji magija?Paskambinau i uzsieni zmogui, is kurio pirkau parata PSION. Pasakiau, kad daugiau nesinaudosiu juo, nes tai yra baltoji magija. Atsake: o kas jus anksciau galvojote, kas tai gali buti? (kaip rodo praktika,magija “baltoji” ir “juodoji”, kokia ji bebutu, yra vieno ir to paties tamsos saltinio) Buvau pakraupusi, kad per kursus apie magija nesake nei vieno zodzio. Tai buvo vadinama “informacija”. Isardziau EAV aparata ir pamaciau kad jis veikia kaip svyruokle ir duoda tik 2 atsakymus-taip arba ne. Sis aparatas yra siuolaikinio dizaino.

Kas gi galetu pagalvoti, kas gydytojas dirba su okultizmo aparatu ar su svyruokle? Vis delto, iskart negalejau suvokti, kas sieja magija su okultizmu, tiesa pasakius, apie magija nieko nezinojau”. Toliau ji raso, kad vyras jai nupirko knyga , Toskanos episkopu pastoracini pranesima “magija, burimas ir dvasinis veikimas”, ten radau parasyta:” magijos forma-panasumas”. Ta akimirka suvokiau homeopatijos poveiki. Suvokiua tai, ko negalejau suprasti per visus penkeriu mano mokymosi metus. Homeopatijos pagrinda sudaro 2 pagrindiniai principai:similia similibus curantur- panasus gydo panasu. Tai magijos principas, siuo principu veikia homeopatinis gydymas. Cia veikia ne zoleles, tai dvasinis vaistas, okultinis, baltoji magija (beja, cia isiterpsiu i jos liudijima su paties homeopatijos ikurejo Samuelio Hanemano mintimi-irodymu. Jis raso, kad homeopatija tinka gydyti ir dvasines ligas, ir aplamai visas kuno, sielos ir dvasios ligas, ir sielos busena. o tai jau irodo, kad yra gilus dvasinis o ne gamtinis prisilietimas prie zmogaus: homeopatijos tevas S. Hanemanas: “homeopatija yra vienintelis tikras vaistas ir juo galima gydyti betkokia liga kuno proto, jausmu ir sielos”… Griztam i gydytojos liudijimo teksta, kur ji apraso dar viena homeopatijos gydymo principa: “skiedimo princioas ir dinamizmas. Kuo daugiau yra skiedziami h-niai preparatai, tuo stipresnis ju poveikis. Turima omenyje kuniskas, dvasinis ir sielos lygmuo. Atskiedus preparata DESIMT dvidesimt treciuoju, jame nelieka nei daleles veikliosios medziagos, bet jis vistiek veikia, tai tampa imanoma, nes kalba eina apie dvasini gydyma, o cia nereikalinga jokia materija.   Suzinojusi tiesa, nusprendziau baigti su homeoptaija”. Tada, kaip ji raso, atgavo ramybe. Taciau prasidejo tolesnes pasekmes. Ji raso: “pas mano vaikus atsirado rimtu problemu. Vyresnioji dukte (9metu) keliskart mate demona, kuris ja verte pasakyti jam savo “taip”. Sie regejimai dingo, kai pasimeldeme uz islaisvinima is homeopatijos dvasios. Antroji mano dukra naktimis negaledavo kvepuoti, miegojo neramiai, per miega pyktavo ir neleisdavo kitiems ramiai miegoti. Diena su ja budavo viskas tvarkoje, bet naktiniai kosmarai kartodavosi ir jos busena prastedavo. Nutariua pasimelsti, istiesiau virs jos savo delnus ir prasiau islaisvinimo nuo homeopatijos dvasios. Mergaite uzmigo ir nuo to laiko jos nebekankino kosmarai. Trimetis sunus buvo nepaprastai agresyvus. Po maldos agresija dingo. Noredama geriau suvokti, kas su manimi vyksta, dalyvvau tevo Vello seminare apie dvasini islaisvinima ir maldos bei pasninko rekolekcijose Medjugoreje. Cia ismokau pasninkauti. Pasninko dienomis pastebedavau, kad vaikai nesipykdavo ir namuose vyraudavo taika. Malda, sventojo Rasto skaitymas, ispazintis, pasninkas ir sv. Misios buvo tos priemones, kutiu deka man pavyko issilaisvinti is homeopatijos” 

(Publikuota: „Medjugores balsas“ 2010 rugsėjo mėn. numeris

Kun., habil. dr. Aleksandras Posackis SJ

HOMEOPATIJA-ISITRAUKIMAS I MAGIJA

 

Už pseudomokslo sklaidą dažniausiai atsakinga žiniasklaida, kurią motyvuoja ne meilė tiesai ar intelektualinis sąžiningumas, bet sensacija ir komercinis akstinas. Vis dėlto pseudomokslo garsinimas gali būti susijęs su paprasčiausiu neišmanymu ar netgi įsitikinimu, kad kalbama apie naujus, sensacingus mokslinius atradimus.

Tokiame kontekste 2008 m. balandžio 4 d. Lenkijos Aukščiausiosios gydytojų tarybos paskelbtą pranešimą apie homeopatijos nemoksliškumą ir iš to kylančius pavojus reiktų laikyti svarbiu, galbūt net kertiniu Lenkijos istorijos įvykiu – juo labiau kad šį klausimą aptaria itin aukštos kvalifikacijos specialistai – medicinos mokslų profesoriai. Iki šiol kalbėdavo tik pavieniai asmenys, antai prof. habil. dr. Andrzejus Gregosiewiczius, kurio įsikišimas vis dėlto nepadarė reikiamos įtakos, nors būtent iš šio medicinos profesoriaus lūpų girdėjome rimtus, esminius argumentus, paremtus nenuginčijamu loginiu mąstymu ir pateikiamus su didžiuliu ryžtu, kupinu demaskavimo aistros.

Šis Lenkijos mokslininkų įsikišimas yra tuo labiau vertintinas, kadangi daugelis garsių šios srities specialistų buvo ir vis dar yra neveiklūs šios nerimą keliančios ir itin pavojingos pseudomokslo ekspansijos stebėtojai, o svarbiausia – savo kompetencijos ribose. Vienintelė jų reakcija – išdidi, ironiška ir neįpareigojanti šypsena, netrikdanti jų šventos ramybės dramblio kaulo bokšte, o pseudomokslo daroma žala ir nukentėjusiųjų šauksmai netrukdo jiems ramiai miegoti. Tačiau kokia kaina?

Mokslas prieš homeopatiją – nuo pradžios iki nūdienos

Jau XIX a. pradžioje homeopatija susilaukė plataus atgarsio ir greitai augančių pasekėjų gretų. Šis procesas tęsėsi visą XIX a., ir net šiandien homeopatija yra populiarus alternatyvaus gydymo metodas, propaguojamas Naujojo Amžiaus (New Age) judėjimo. Homeopatija išties pasižymi neįtikėtina įtakos ir plėtros istorija, todėl galima pagrįstai kalbėti apie „visuotinę homeopatijos istoriją“ (Dinges, 1996), net jei pati homeopatija tarp skirtingų šalių gydytojų ir pacientų prigijo skirtingai. Kadangi klasikinė homeopatija veikia tik subjektą, kuriam ji taikoma (tiek vaistų bandymų, tiek jų tariamo poveikio atveju), ji negali pateikti jokių objektyvių duomenų tradicine prasme ir nuolat peržengia pripažintų gamtos mokslų ribas. Nuo pat pradžių būta nemažai nuomonių, homeopatijos poveikį aiškinusių savitaiga, t. y. placebo efektu. Pirmiau minėtame pranešime medicinos profesoriai į šį aspektą atkreipė dėmesį, tuo, regis, neišsemdami homeopatijos „paslapties“, bet apie tai kalbėsime vėliau.

Kaip bebūtų, Lenkijos profesorių reakcija – nieko nauja. Dar prieš daugelį metų prof. Wolfgangas Hopffas, katedros vedėjas Ciūricho universiteto Farmakologijos institute, kalbėjo apie homeopatijos ir svarbių klasikinės fizikos dėsnių – taip pat visų farmakologijos įsitikinimų ir pasiekimų – prieštaravimus (Hopff, 1991). 1990 m. drauge su Berlyno [universiteto] Teismo medicinos katedros vedėju Otto Prokopu jis išplatino pareiškimą apie homeopatiją, sudarytą iš dešimties punktų ir baigiamųjų išvadų, kuriose buvo teigiama, kad homeopatijos taikymas, platinimas ir mokymas esti neleistinas piktnaudžiavimas (žr. Prokop, 1995, p. 103).

Šį pareiškimą pasirašė daugelis mokslininkų. 1993 m. Marburgo universitetas išplatino vadinamąjį „Marburgo pareiškimą“, kuriame teigiama, jog Marburgo universiteto žmogaus medicinos srities specialybė atmeta homeopatiją kaip visiškai klaidinantį pseudomokslą: „Jei mūsų universitetas pasiduotų spaudimui ir pasiūlytų mokomąjį dalyką pavadinimu Homeopatija objektyviąja prasme, išduotų savo misiją ir sunaikintų savo intelektualinius principus“ (ibid. p. 103–107).

Vis dėlto homeopatijos nemoksliškumo problema yra susijusi ne tik su ja pačia. Tai ne vien specifinio homeopatinių „vaistų“ poveikio, bet ir gamtos mokslų pagrindų, kurie homeopatui turėtų atrodyti kitaip negu tradiciniam fizikui, problema. „Ginčas tarp vadinamosios alternatyviosios ir mokyklinės medicinos nėra šiaip ginčas tarp dviejų mokslinių medicinos pažiūrų – jis kvestionuoja paties mokslo pagrįstumą“, – teigia Berlyno Technikos universiteto Fizikos katedros vedėjas Martinas Lambeckas. Pirmiausia

kritikos susilaukia tai, kad homeopatijoje ignoruojami visi trys termodinamikos dėsniai, taip pat kiti fizikos bei chemijos dėsniai – apie tai kalba ir Lenkijos mokslininkai.

„Homeopatija yra įsitikinusi, kad pagrindiniai gamtos dėsniai, iki šiol laikyti tikrais, negalioja“ (Wolf, Windeler, 2000). Toks įsitikinimas, be abejo, turi įtakos ne tik medicinai, bet ir kitiems su žmogumi susijusiems mokslams, antai psichologijai. Galiausiai, tokio įsitikinimo pasekmės paveikia visą kultūrą ir skatina masinę pseudomokslo plėtrą. Visa tai pakerta logikos bei metodologijos principus ir užleidžia kelią pražūtingam racionalizmui, kuris tokiu būdu tampa vis labiau priimtinas visose kultūros sferose. Tai skatina ezoterikos ir – labiau praktiniu lygiu – okultizmo, kurie remiasi pseudomokslu ir jį kruopščiai naudoja savo propagandai, ekspansiją.

Pseudomokslo kritika pagrįsta, kadangi pseudomokslas, taip prieštaraudamas krikščionybei, tvirtai remia okultizmą ir atvirkščiai. Tai gali ne tik klaidinti protą ir sąžinę (tai Lenkijos gydytojai pabrėžia „gydymo“ kontekste), bet, svarbiausia, sukelti konkrečių pavojų ar dvasinę vergovę, į kurią patenkama įsiliejant į sektas arba atsiveriant okultinėms praktikoms – o tai artimai susiję su homeopatija ir jos propaganda.

Ezoterinės ir okultinės homeopatijos savybės

Pasak Lenkijos ekspertų, „homeopatų tvirtinimas, kad jų vaistų poveikio neįmanoma paaiškinti dabartiniais nusistovėjusiais universitetiniais dėsniais, reiškia, jog jie skatina ieškoti homeopatinių produktų veikimo mechanizmo paaiškinimo spekuliatyviomis, magija paremtomis idėjomis“. Šis tvirtinimas teisingas, tačiau jį būtina papildyti.

Homeopatija nuo pat atsiradimo yra susijusi su magija, spiritizmu, t. y. ezoterika ir okultizmu. Ką tai reiškia? Minėjome, kad homeopatija neatitinka gamtos dėsnių, tad net jei ji yra „veiksminga“, tai ne pagal moksliškai paaiškinamus gamtos dėsnius. Jei tai ne gamtos jėgos, tai galbūt kokios nors kitokios? Taigi, tai nebūtinai visada savitaigos arba placebo efektas, bet taip pat magiškų-spiritistinių jėgų, kurios, remiantis krikščioniškąja pasaulėžiūra, gali egzistuoti ir veikti žmogų, poveikis. Psichologijos ir psichoterapijos srityje tas pats taikoma į Lenkijos psichologiją įžūliai besiskverbiančiai pseudomokslinei Berto Hellingerio „terapijai“, kuri atvira šamanizmui ir spiritizmui.

Panašiai ir homeopatijos atveju. Monako psichoterapeutas W. Schmidbaueris homeopatiją priskiria šamanizmo terapijoms. Pastarųjų gydymui visada būdingas ryšys su kosmosu ir spiritizmu: „Šis ryšys su kosmosu, sąsaja su metafizine sistema išsilaikė visose ezoterinėse grupėse (antai antroposofijoje), astrologijoje ir homeopatijoje“ (Schmidbauer, 2000, p. 44).

Daugelis homeopatų neatsitiktinai yra ezoterikai arba praktikuojantys okultistai. Daugelyje knygų apie paramedicinines alternatyvias praktikas šios terapijos siejamos su ezoterine mintimi (tai galima pastebėti Lenkijos medicinos knygynuose, kurie neteisėtai ir nebaudžiamai platina šias idėjas). „Taip ezoterinė medicina, nepaisant priešiškų kai kurių gydytojų pareiškimų, mūsų kultūroje tapo svarbiu naujos religijos pirmtaku“ (Bittner, Pfeiffer, 1996, p. 38).

Ši „religija“ nėra naujas – tai ezoterika ir okultizmas. Pasak kun. Clemenso Pilaro, Vienos universitete apsigynusio daktaro disertaciją apie homeopatiją, 90 proc. homeopatų – ezoterikai. Dr. A. Voegeli, garsus gydytojas homeopatas, patvirtino, kad daugelis homeopatų naudojasi švytuokle. Yra grupių, ieškančių sprendimo spiritizmo seansų metu tarpininkaujant mediumams, kurie prašo dvasių suteikti informacijos. Be to, garsiausias mūsų laikų mediumas ir spiritistas Edgaras Cayce’as rėmė homeopatiją, kurios taikymo viziją pamatė būdamas transo būsenos.

Homeopatiniai centrai Vokietijoje ir Prancūzijoje nuolatos ieško mediumų, kurie galėtų padėti gaminant homeopatines priemones. Homeopatinę tradiciją taipogi šlovina ir antroposofija, paremta mediumų patirtimi ir mokanti tokio pažinimo būdo (įskaitant vaikus, rengiamus iniciacijai Valdorfo mokyklose ir darželiuose (!)). Vienõs didžiausių ir rimčiausių Prancūzijos homeopatinių laboratorijų direktorius, įdarbindamas tam tikrą asmenį, pirma pasiteiravo, koks darbuotojo astrologinis ženklas. Be to, direktorius norėjo sužinoti, ar šis asmuo yra spiritistinis mediumas, kadangi šios bendrovės praktikos paslaptis susijusi su faktu, kad „naujų vaistų ieškoma spiritizmo seansų metu tarpininkaujant asmenims, apdovanotiems okultinėmis galiomis (mediumams) ir galintiems bendrauti su dvasiomis“ (H. J. Bopp).

Homeopatija kaip iniciacijos tradicija

Remiantis istorija, homeopatijos idėja, paremta panašumo principu (similia similibus curentur – panašaus gydymas panašiu: Lenkijos gydytojai atmetė šį principą kaip nemokslinį (!)), yra ne nauja – ir ne tik Europos kultūroje (Paracelsus, Agrippa, G. Bruno, G. Della Porta), – o „maginis mąstymas“ (simpatinė magija), viena iš homeopatijos ištakų, buvo plačiai praktikuojamas pirmykščių žmonių tradicijoje (J. G. Frazer, L. Lévy-Bruhl), taip pat Europos ezoterinėse iniciacijos brolijose (rozenkreiceriai, masonai) ir Vakarų Europos okultinėje tradicijoje (H. Bławatska, A. Bailey, R. Steiner).

Remiantis išdėstytais faktais, homeopatijos kūrėjo S. F. Hahnemanno ideologija – tai ezoterinių masoniškų idėjų atkūrimas, o pati homeopatija ne veltui yra pagrindinė Naujojo Amžiaus gydymo praktika. Su šia koncepcija susijusios kontraversijos taip pat kyla iš to, kad homeopatija priskiriama „terapijoms“, kurios semiasi jėgų ir veiksmingumo iš simbolių galios (C. Pilar). Tai galėtų patvirtinti faktą, kad homeopatija – tai iniciacijos tradicija (perduodama žmonių ir daiktų-fetišų „vaisto“ forma), kuri tuo pat metu esti paremta pseudoreligija ir pseudomokslu. Parareliginį ir „simbolinį“ homeopatijos pobūdį savo daktaro disertacijoje parodo kun. C. Pilaras (Symbole der Heilung – Symbole des Heils?, Viena, 2004).

Tokioje argumentacijoje taip pat svarbu pabrėžti, kad homeopatijos kūrėjas Hahnemannas buvo įsivėlęs į ezoterinę ir iniciacinę masonų tradiciją, o jo požiūris į Kristų neaiškus arba net niekinamas. Be to, Hahnemannas palaikė ryšius su F. A. Mesmeriu, „gyvūnų magnetizmo“ (bioenergoterapijos pirmtako) kūrėju, kurio pažiūros buvo panteistinės (susijusios su tikėjimu astrologija), o teorijos taipogi įkvėptos slaptų masonų doktrinų (L. Chertok, R. de Saussure).

Pasitelkiant dvasinį įžvalgumą, plaukiantį iš teologijos ir tikėjimo, neįmanoma nepastebėti šių faktų, net jei interpretuojant siekiama išlaikyti santūrumą. Tačiau reikėtų pabrėžti, kad čia svarbiausi ne Hahnemanno ar Mesmerio asmeniniai santykiai su masonais (taip pat ne šių dviejų tyrinėtojų asmeniniai santykiai, kurie galėtų būti puikiu atskiro tyrimo objektu), bet reikšmingas jų teorijų ryšys su būtent šia ezoterine (iniciacine) doktrina. Todėl nėra jokio atsitiktinumo, jog šiandien norėdami atrasti tinkamą vaistą, pavyzdžiui, augalą homeopatinio preparato motininės tinktūros paruošimui, tyrinėtojai paprastai naudojasi okultine praktika ir sprendimo ieško ezoterinėse ideologijose.

Taigi nieko stebėtino, kad po homeopatinių priemonių vartojimo iškyla įvairių dvasinių problemų. Dėl šios priežasties Lenkijos egzorcistai, įžvelgdami homeopatijos ryšį su stabmeldystės nuodėme ir spiritizmu (dvasių poveikio prasme), nerekomenduoja vartoti homeopatinių preparatų (tai buvo nutarta vieno nacionalinio suvažiavimo metu). Jei homeopatija išties kyla iš spiritizmo, naudojimasis šiomis „žiniomis“ neliks „nenubaustas“ (J. Verlinde).

Remiantis minėtais faktais, homeopatija viršija gydytojo kompetenciją (kuris, šiuo atveju, paliečia tik ledkalnio viršūnę), kadangi yra susijusi su tam tikra visumos pasaulėžiūra (pasaulio, kaip visumos, vizija) ir kriptoreliginiu kultu. Homeopatijos ideologiją sudaro gnostinės, hermetinės ir orientalinės idėjos, kur dominuoja monizmo ir panteizmo (pasaulėžiūra) idėja, o remiantis ja, idololatriškai (bent jau potencialiai) dievinama kiekviena sukūrimo rūšis (kultas).

Taigi galima apibendrinti, kad šiuo atveju (kaip ir kitais vadinamosios alternatyvios medicinos atvejais) „medicinos“ praktika kyla iš tam tikros pasaulėžiūrinės-kultinės (ne tik filosofinės ar teosofinės) sistemos, o tai reiškia, kad homeopatija tariamai padeda vienoje srityje, tačiau gali būti pavojinga kitose, gerokai svarbesnėse srityse – dvasinėse, arba vidinėse (ypač atsižvelgiant į tai, kad homeopatas įsibrauna į žmogaus vidinį gyvenimą, jį specifiškai interpretuodamas).

kun. Posackio straipsnis imtas is www.egzorcistas.lt

About tiesoskelias

link tiesos kelio Jezaus Kristaus
Šis įrašas paskelbtas kategorijoje Uncategorized. Išsaugokite jo nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s